RESULTATS
L’anàlisi de les respostes recollides ens permet obtenir una visió general de l’estat de la salut mental dels estudiants, del coneixement i ús dels serveis de suport psicològic de la universitat, així com del nivell de satisfacció acadèmica dels participants. Basant-nos en el fet que un total de 37 estudiants han respost, podem extreure que:
Problemes de salut mental
Un 35,1% dels enquestats han declarat haver patit algún problema relacionat amb la salut mental, mentre que un 64,9% asseguren que no han tingut experiències d'aquest tipus. Aquesta dada representa una part molt important de la comunitat estudiantil, ja que ha enfrontat dificultats emocionals o psicològiques en algun moment del seu recorregut acadèmic.
Coneixement dels serveis psicològics de la universitat
Pel que fa a la informació sobre els serveis de suport disponibles, un 72,9% dels participants afirmen no conèixer els recursos psicològics que ofereix la universitat. Mentre que un 27,03%, diuen que están informats sobre aquests serveis.
Això representa una manca de difusió i accessibilitat a la informació sobre aquests recursos, fet que podria dificultar-ne l'ús per part dels estudiants que en podrien necessitar.
Ús dels serveis psicològics
En relació amb l'ús dels serveis de suport psicològic, la majoria dels enquestats, un 77,1%, manifesten que no els han utilitzat durant el curs actual. I, d'una altra banda, un 17,1% sí que ha fet ús d'aquests serveis, mentre que un 5,7% mostren tenir la intenció d'accedir-hi en un futur.
Satisfacció amb l'experiència acadèmica
Per mesurar el grau de satisfacció amb l'experiència acadèmica, hem analitzat les respostes numèriques que ens han proporcionat els estudiants:
- Mitjana de satisfacció mostra que es situa en un 6,4 sobre 10.
- La mediana, que representa el valor centrat de les persones és 7.
- La moda, el valor més freqüents entre les respostes, també és 7.
Això representa que en general, els estudiants tenen una percepció moderadament positiva de la seva experiència acadèmica, tot i que hi ha una diversitat en les opinions i possibles àrees de millora.